در این قسمت اموزش ویندوز 7 را برای شما عزیزان قراردادم امیدوارم که همه ی مشکلات شما را در مورد ویندوز 7 بر طرف کرده باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:اموزش,ویندوز7,اموزش ویندوز7,اموزش ترفند , | 21:7 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما کاربران عزیز سایت انیمیشن چگونگی عمل فاگوسیتوز را قرار داده ام.

 


دانلود



تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:انیمیشن,انیمیشن زیست شناسی,انیمیشن فاگوسیتوز, | 12:56 | نویسنده : zana mahmodyan |

عدد ۱۰به عنوان پایه ای قابل قبول برای شمردن استفاده می شود .اما طایفه ی«گل»درفرانسه یباستان قبیله ی «مایا»در آمریکای مرکزی ومردم دیگر از عدد ۲۰ به عنوان پایه برای شمارش استفاده می کردند.

سومری ها،بابلی ها و افراد بعد از آن ها از پایه ی ۶۰ استفاده می کردند.به این علت که عدد ۶۰ می تواند به۲ ،۳،،۲۰،۱۵،۱۲،۱۰،۶،۵،۴و۳۰تقسیم شود.عدد ۶۰  درتقسیم بندی ساعات به دقایق وثانیه ها ،نیز در تقسیم بندی دایره به ۳۶۰درجه باقی مانده است.



تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:دانستنی,دانستنی های ریاضی,اعداد پایه, | 12:46 | نویسنده : zana mahmodyan |
 

تاریخچه عدد صفر
یکی از معمول ترین سئوالهائی که مطرح می شود این است که: چه کسی صفر را کشف کرد؟ البته برای جواب دادن به این سئوال بدنبال این نیستیم که بگوئیم شخص خاصی صفر را ابداع و دیگران از آن زمان به بعد از آن استفاده می کردند.

اولین نکته شایان ذکر در مورد عدد صفر این است که این عدد دو کاربرد دارد که هر دو بسیار مهم تلقی می شود یکی از کاربردهای عدد صفر این است که به عنوان نشانه ای برای جای خالی در دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) بکار می رود. بنابراین در عددی مانند 2106 عدد صفر استفاده شده تا جایگاه اعداد در جدول مشخص شود که بطور قطع این عدد با عدد 216 کاملاً متفاوت است. دومین کاربرد صفر این است که خودش به عنوان عدد بکار می رود که ما به شکل عدد صفر از آن استفاده می کنیم.

هیچکدام از این کاربردها تاریخچه پیدایش واضحی ندارند. در دوره اولیه تاریخ کاربرد اعداد بیشتر بطور واقعی بوده تا عصر حاضر که اعداد مفهوم انتزاعی دارند. بطور مثال مردم دوران باستان اعداد را برای شمارش تعداد اسبان، ... بکار می برند و در اینگونه مسائل هیچگاه به مسئله ای برخورد نمی کردند که جواب آن صفر یا اعداد منفی باشد.

بابلیها تا مدتها در جدول ارزش مکانی هیچ نمادی را برای جای خالی در جدول بکار نمی بردند. می توان گفت از اولین نمادی که آنها برای نشان دادن جای خالی استفاده کردن گیومه (") بود. مثلاً عدد6"21 نمایش دهنده 2106 بود. البته باید در نظر داشت که از علائم دیگری نیز برای نشان دادن جای خالی استفاده می شد ولیکن هیچگاه این علائم به عنوان آخرین رقم آورده نمی شدندبلکه همیشه بین دو عدد قرار می گیرند بطور مثال عدد "216 را با این نحوه علامت گذاری نداریم. به این ترتیب به این مطلب پی می بریم که کاربرد اولیه عدد صفر برای نشان دادن جای خالی اصلاً به عنوان یک عدد نبوده است.

البته یونانیان هم خود را از اولین کسانی می دانند کهدرجای خالی ,صفر استفاده می کردند اما یونانیان دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) مثل بابلیان نداشتند. اساساً دستاوردهای یونانیان در زمینه ریاضی بر مبنای هندسه بوده و به عبارت دیگر نیازی نبوده است که ریاضی دانان یونانی از اعداد نام ببرند زیر آنها اعداد را بعنوان طول خط مورد استفاده قرار می دادند.

البته بعضى ازریاضی دانان یونانی ثبت اطلاعات نجومی را بر عهده داشتند. در این قسمت به اولین کاربرد علامتی اشاره می کنیم که امروزه آن را به این دلیل که ستاره شناسان یونانی برای اولین بار علامت 0 را برای آن اتخاذ کردند، عدد صفر می نامیم. تعداد معدودی از ستاره شناسان این علامت را بکار بردند و قبل از اینکه سرانجام عدد صفر جای خود را بدست آورد، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و سپس در ریاضیات هند ظاهر شد.

هندیان کسانی بودند که پیشرفت چشمگیری در اعداد و جدول ارزش مکانی اعداد ایجاد کردند هندیان نیز از صفر برای نشان دادن جای خالی در جدول استفاده می کردند.

اکنون اولین حضور صفر را به عنوان یک عدد مورد بررسی قرار می دهیم اولین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که صفر به هیچ وجه نشان دهنده یک عدد بطور معمول نمی باشد. از زمانهای پیش اعداد به مجموعه ای از اشیاء نسبت داده می شدند و در حقیقت با گذشت زمان مفهوم صفر و اعداد منفی که از ویژگیهای مجموعه اشیاء نتیجه نمی شدند، ممکن شد. هنگامیکه فردی تلاش می کند تا صفر و اعداد منفی را بعنوان عدد در نظر بگیرید با این مشکل مواجه می شود که این عدد چگونه در عملیات محاسباتی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم عمل می کند. ریاضی دانان هندی سعی بر آن داشتند تا به این سئوالها پاسخ دهندو در این زمینه نیز تا حدودى موفق بوده اند .

این نکته نیز قابل ذکر است که تمدن مایاها که در آمریکای مرکزی زندگی می کردند نیز از دستگاه اعداد استفاده می کردند و برای نشان دادن جای خالی صفر را بکار می برند.

بعدها نظریات ریاضی دانان هندی علاوه بر غرب، به ریاضی دانان اسلامی و عربی نیز انتقال یافت. فیبوناچی، مهمترین رابط بین دستگاه اعداد هندی و عربی و ریاضیات اروپا می باشد.




تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:دانستنی,دانستنی های ریاضی,صفر,عدد صفر, | 12:39 | نویسنده : zana mahmodyan |

آیا می دانید عدد بسیار اول چه عددی است ؟

من هم برايم بسيار جالب بود و دوست داشتم شما هم بدونيد.

عدد 373 همان عدد مورد نظر است . از هر طرف به آن نگاه كني عدد اول است. اگر يك رقم يك رقم در نظر بگيريم ،هر رقمي يك عدد اول است. و همينطور اگر دو رقم د و رقم در نظر بگيريم باز هم اعداد اول داريم. و خود عدد هم كه سه رقمي است نيز عددي اول است. پس به اين عدد ، عدد بسيار اول مي گوئيم .

جالب بود نه؟؟؟؟؟



تاريخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:عدد اول,اطلاعات عمومی, | 14:12 | نویسنده : zana mahmodyan |

 

در جدول زیر ضرب المثل های پارسی بر اساس حروف الفبا دسته بندی شده اند که شما عزیزان می توانید با کلیک روی هر حرف ضرب المثل هایی که با همان حرف انتخابی شما شروع میشوند را مشاهده و مطالعه بفرمائید.


 

آ

ب

پ

ت

ج

چ

ح

خ

د

ذ

ر

ز

س

ش

ص

ض

ط

ظ

ع

غ

ف

ق

ک

گ

ل

م

ن

و

ه

ی

 

 




تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:ضرب المثل به ترتیب حروف الفبا, | 11:38 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این قسمت برای شما عزیزان انیمیشن مراحل ساخت کاغذ را به صورت یک فایل ویدیویی قرار داده ام تا از آن نهایت استفاده را ببرید . پیشنهاد می کنم این مطلب را تا حد امکان دانلود کنید .

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:فیلم,آموزش,کاغذ,ساخت کاغذ,مراحل ساخت کاغذ,انیمیشن,انیمیشن مراحل ساخت کاغذ,فیلم آموزش کاغذ, | 11:9 | نویسنده : zana mahmodyan |



تاريخ : چهار شنبه 9 اسفند 1387برچسب:برنامه,امتحان,برنامه خرداد91,برنامه سال 91,برنامه ی هماهنگ کشوری 91,برنامه امتحانات 91,هماهنگ کشوری, | 10:18 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما کاربران عزیز سایت emam-school پاورپوینت درس زیست شناسی مربوط به دستگاه تنفسی انسان را قرار داده ام . یک توصیه ای که من به شما می کنم این است که حتما اگر رشته ی شما تجربی است آن را دانلود کنید .

كالبد شكافي دستگاه گوارش

 



ادامه مطلب

*زنگ زدم 118 ميگم:نيما حق دوست.ميگه:شمارشو ميخواي؟
ميگم:پ نه پ خودمو معرفي ميكنم اسم شما چيه؟

.

.

.
*به همكارم ميگم همين الان يه فيلم دانلود كردم.ميگه:از تو اينترنت؟
ميگم:پ نه پ از تو كانال كولر،اتفاقا پهناي باندشم زياده،قطعي هم نداره.

.

.

.

*عاقد سر سفره عقد؛عروس خانم وكيلم؟پ نه پ دكتري!دعوتت كرديم سطح مجلس بره بالا!

.

.


*به معلممون ميگم:آقا اجازه هست بريم دستشويي؟!!!ميگه:واجبه؟پ نه پ مستحبه!!

.

.

.
*رفتم ثبت احوال واسه شناسنامه بچه،ميگم اسم شايان.ميگه:جنسيت پسره؟
ميگم:پ نه پ چون به مامانش رفته بزنين دختر.

.

.

.
*ميخوام برم خونه چشمام قرمزه...به رفيقم ميگم چشمام قرمزه؟ميگه:آره،ميخواي همينجوري بري؟
ميگم:پ نه پ وايميستم سبز شه بعد حركت ميكنم.

.

.

.
*اومدم خونه زنم ميگه:اومدي خونه؟بهش ميگم:پ نه پ علم پيشرفت كرده
من الان سركارم،اين كپي ژنتيكيمه،فرستادم كارام رو انجام بده.

.

.

.
*بهش ميگم:ديگه ميخوام ازت جدا شم.ميگه:اين حرف آخرته؟ميگم:پ نه پ
اين خلاصه اي بود از اخبار ايران و جهان،لطفا به ادامه خبر توجه فرماييد.

.

.

.
*به استادم ميگم لطفا كمكم كنيد دارم مشروط ميشم.ميگه:نمره ميخواي؟
گفتم:پ نه پ نظر شما رو در مورد مقدار و جنس خاكي كه بايد بريزم به سرم رو ميخوام.

.

.

.

رفتم كارخونه بابام به منشيش ميگم:بابام هست؟ميگه:آره ميخواي بري تو؟
گفتم:پ نه پ فقط ميخواستم آمارشو بگيرم يه وقت شيطوني نكنه.

.

.

.
*مادر دانش آموز اومده مدرسه...معلم بهش ميگه با بچتون رياضي تمرين كنين...ميگه تو خونه؟
پ نه پ تو زمين خاكي...اكثر قهرمانا از زمين خاكي شروع كردن.

.

.

.
*به داداشم ميگم مگس نشسته رو مانيتور،ميگه:بكشمش؟
ميگم:پ نه پ بهش بگو بياد عقب وگرنه چشماش ضعيف ميشه.

.

.

.
*رفتم مغازه ميگم آقا اين پنير سوراخ سوراخه پنير ليقوانه؟
ميگه:پ نه پ خط دفاع پرسپوليسه.

.

.

.
*مستند حيات وحش ميديدم،دوستم ميگه اون شير سفيده ميگن نادره درسته؟
ميگم:پ نه پ اون اكبر داداششه،نادر رفته نون بگيره.

.

.

.
*داشتم چايي ميخوردم،قند پريد تو گلوم.دارم خفه ميشم دست و پا ميزنم.بابام ميگه:داري خفه ميشي؟ميگم:پ نه پ داشتم ورزش هوازي ميكردم بلكه چربي شكمم آب بشه.

.

.

.

*زن به شوهرش گفت:تو هيچ وقت منو دوست داشتي؟مرد يه نگاهي به 5تا بچشون كرد و گفت:
پ نه پ اين كره خرا رو از تو گوگل دانلود كردم.

.

.

.
*من و دوستم داشتيم رازه بقا ميديديم.يهو مار كبرا رو نشون دادن.دوستم ميگه كبراست؟
گفتم:پ نه پ صغراست،كبرا يه خورده لاغرتره.

.

.

.
*داشتم اتل متل توتوله گاو حسن چه جوره نه شير داره نه پستون...بازي ميكردم با بچه هاي خواهرم...خالم كه يه خورده مذهبي و خشكه اومده ميگه اين شعر رو نخون زشته،رفت و دوباره اومد گفت داري دوباره اتل متل ميخوني؟
گفتم:پ نه پ ورژن اصلاح شدش رو ميخونم،اتل متل صلوات...گاو حسن زده قات...هم دست داره هم آستين...شيرشو بردن فلسطين...بگير زن مسلمان...از حزب ا... لبنان...اسمشو بزار حليمه...
چون چادرش ضخيمه.



تاريخ : دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:جوک,جملات پنپ,خنده دا,جوک پنپ, | 1:6 | نویسنده : zana mahmodyan |

 

این فیلم که در فرمت فلش است شما را با مراحل تولید سیمان پرتلند آشنا می سازد . این فیلم بصورت انیمیشن بوده و تک تک مراحل کار را  مورد بررسی قرار می دهد .

لازم به ذکر است این فیلم توسط نرم افزارهای KM Player و یا Flash Player و . . . قابل اجرا خواهد بود . شما میتوانید در این فایل مرحله مورد نظر خود را در تولید سیمان پرتلند انتخاب نمایید و انیمیشن آن مرحله را مشاهده فرمایید . امیدوارم که مورد قبول شما کاربران وبلاگ emam.school واقع شده باشد .

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 اسفند 1391برچسب:سیمان پرتلند,انیمیشن سیمان پرتلند,سیمان,پرتلند,انیمیشن, | 11:11 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما کاربران عزیز سایت emam.schoo انیمیشن های جذاب مربوط به گوش انسان را قرار داده ام . من در این بخش برای شما عزیزان تمامی انیمیشن ها را به صورت یک فایل zip برای دانلود قرار داده ام . لطفا آقایون درس خوان نظر یادتون نره .

                   حتما دانلود کنید .

img/daneshnameh_up/7/74/ear.1.JPG

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 اسفند 1391برچسب:انیمیشن,زیست شناسی,انیمیشن درس زیست, | 1:3 | نویسنده : zana mahmodyan |
تاريخ : 1 اسفند 1398برچسب:, | 15:4 | نویسنده : zana mahmodyan |

 

 

این ضرب المثل ها با حرف آ-ا نوشته شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آ-ا
آب از سر چشمه گله !
آب از آب تكان نمیخوره !
آب از سرش گذشته !
آب پاكي روي دستش ريخت !
آب در كوزه و ما تشنه لبان میگرديم !
آب را گل آلود میكنه كه ماھي بگیره !
آب زير پوستش افتاده !
آب كه يه جا بمونه، میگنده .
آبكش و نگاه كن كه به كفگیر میگه تو سه سوراخ داري !
آب كه از سر گذشت، چه يك ذرع چه صد ذرع چه يك ني چه چه صد ني !
آب كه سر بالا میره، قورباغه ابوعطا میخونه !
آب نمي بینه و گرنه شناگر قابلیه !
آبي از او گرم نمیشه !
آتش كه گرفت، خشك و تر میسوزد !
آخر شاه منشي، كاه كشي است !
آدم با كسي كه علي گفت، عمر نمیگه !
آدم بد حساب، دوبار میده !
آدم تنبل، عقل چھل وزير داره !
آدم خوش معامله، شريك مال مردمه !
آدم دست پاچه، كار را دوبار میكنه !

 




ادامه مطلب
تاريخ : 1 فروردين 1386برچسب:, | 14:4 | نویسنده : zana mahmodyan |

بالن سازی



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:, | 1:54 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما عزیزان مجموعه ی داستان های کوتاه انگلیسی را به صورت فایل zip قرار داده ام تا برای مطالعه ی آزاد از آن استفاده کنید . به امید آنکه مورد قبول شما واقع شود.

english short stories داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 22:2 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما دانش آموزان عزیز و همچنین شما بزرگسالان گرامی آموزش ساخت پاور پوینت را قرار داده ام . تا از آن نهایت استفاده را ببرید .

برای دانلود به ادامه ی مطلب بروید =>



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, | 11:39 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما عزیزان پاور پوینت شیوه ی صحیح مطالعه را قرار داده ام .

برای دانلود به ادامه ی مطلب بروید =>



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 22:2 | نویسنده : zana mahmodyan |

1. قبل از شروع مطالعه حتما هدف خود را به طور دقیق معین کنید. آیا درس را برای مرور و یادآوری می خوانید یا برای اینکه فردا امتحان دارید؟! چند صفحه می خواهید بخوانید؟ و چه زمانی را به آن اختصاص خواهید داد؟

 

2. به خودتان اعتماد کنید، شما حتما یاد خواهید گرفت.

 

3. هیچ کار نیمه تمامی قبل از شروع مطالعه نداشته باشید چون کارهای نیمه تمام ذهن را مشغول می کند و مانع تمرکز می شود.

 

4. اگر در هنگام مطالعه ذهنتان مشغول مساله ای شد موضوع را در اولین صفحه ی کتاب یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید، سپس به مطالعه ادامه دهید.

 

5. عنوان های اصلی و فرعی هر فصل را به یاد بیاورید و به این طریق میزان دقت و یادگیری خود را آزمایش کنید.

برای خواندن موارد بعدی به ادامه ی مطلب بروید => (پیشنهاد می کنم حتما بروید.)



ادامه مطلب
تاريخ : 1 فروردين 1386برچسب:, | 21:43 | نویسنده : zana mahmodyan |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

  • شکوفه بهاری
  • صحاب